Köpvillkor

1. Beställning

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om dina produkter, priser samt fakturerings- och leveransadress. Om något i orderbekräftelsen inte stämmer, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på info@astridjewelry.se.

2. Leverans

  • Orderhantering: Vi packar och skickar din order inom 1-3 arbetsdagar. Därefter får du ett spårningsnummer via e-post så att du kan följa din leverans hela vägen till din dörr.
  • Leveranstid: Leveransen tar normalt mellan 6-12 arbetsdagar.
  • Förseningar: Om förseningar uppstår utan att vi har informerat dig om en längre leveranstid, vänligen kontakta oss på info@astridjewelry.se. Observera att hög belastning hos postleverantörer kan orsaka förseningar som vi inte kan påverka. Vi ber om din förståelse för detta.

3. Priser

Alla priser på vår webbplats anges i SEK och inkluderar 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av prisändringar från leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information.

4. Ångerrätt

Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har mottagit varorna du beställt.

4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Meddelande: Meddela oss skriftligen att du ångrar ditt köp. Skicka ditt meddelande till info@astridjewelry.se. Ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller.
  • Retur: Returnera produkterna omedelbart och senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt ångrade köp.
  • Returfrakt: Du står för returfrakten samt skick och leverans av produkterna vid retur. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Värdeminskning: Vid återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande eventuell värdeminskning på produkten om den är använd eller skadad.

För mer information om den lagstadgade ångerrätten, besök Konsumentverkets hemsida.

5. Reklamation och Klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara skadad eller felaktig vid ankomst, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss alltid för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten upptäckts.

5.1 Hur du går tillväga vid reklamation:

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@astridjewelry.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.

6. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan inkludera arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, minskad eller utebliven leverans från leverantör. Vi tar heller inget ansvar för eventuella förändringar på produkter eller produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör eller andra faktorer utanför vår kontroll.

7. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

9. Tvist och Lagval

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. Om du bor i ett annat EU-land än Sverige, kan du lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

10. Ej Uthämtade Varor

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr.